torsdag 3 december 2009

Stämningsbild



Stämningsbild
Här var ju originalet en kall vinterdag. Som jag tänkte göra om till en något varmare vinterbild. Jag valde att göra om den till en solnedgång på senvintern/våren. Jag menar det är ju lite varmare då.
Det jag gjorde mestadels var att använda olika funktioner inom ”Image/adjustements” och ändra färgerna på den kalla färgskalan över till den varma (efter att jag gjort bilden svartvit).
Använde också brush tool med låg opacity med orange och mörkare färger som jag sedan la på himlen och använde burn tool för att göra hela bilden något mörkare efter alla ändringar jag redan gjort. Använde även liquify för att försöka dra ner ljuset från horisonten över berget men det gick inget vidare.... Jag använde även filtret diffuse glow någon gång under loppet men vet inte riktigt när....
Avslutade med att slå ihop lagrerna.
Blev dock inte så nöjd med just denna bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar