torsdag 3 december 2009

Retuschering




Retuschering
Ok. Nu har jag (en man) blivit tvingad att i princip ”sminka” en ansiktsbild i photoshop.... Det är inte min starka sida direkt då jag inte har någon aning om hur man kan göra något vackrare med smink. Men jag försökte med ”Spot healing tool” och ”Clone stamp tool” att göra hennnes hy lite ”mjukare” och enfärgad. Det var pilligt men jag är nöjd med själva resultatet på huden. Jag använde även ”dodge tool” och gjorde hennes hår och hud lite ljusare. Börjar se ut som om bilden togs i december eller något sådant. Har dock endast fokuserat på ansiktet då hennes nuna är i fokus.
Jag använde även liquify för att göra hennes hår vågigt. Mest på skoj men hon såg lite mera mänsklig ut då. Håret passade mera in i hennes nya ansikte. Jag slog ihop bilden med några andra lager där jag gjorde olika versioner och försök på samma bild med lite olika tekniker med i princip samma verktyg. Så detta är bilden som i min mening blev bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar