torsdag 3 december 2009

CD-Omslag


CD-omslag
Tjenare igen. Nu har jag gjort ett lite eget cd-omslag till en framtida skiva kanske? Jag tog tre olika bilder på mig själv som jag gjorde om med lite olika filter. ”Stamp”, ”Graphic pen” och ”Dark strokes”. Där jag på två av bilderna haft blå och svart som valda färger. När jag använde filter så kom inte alla konturer och kanter med från markeringarna i de olika bilderna. Iallafall inte så tydligt. Och det fick det hela att vara mer silluettaktigt och spexigt. Bakgrunder gjorde jag med Gradient Tool där jag valt lite olika mönster och färger och draget fram och tillbaka på skärmen. När jag var nöjd med det gjorde jag titeln till omslaget ”Stiff Nipples” och använde samma filter som innan på den. (graphic pen) och satte den där jag tyckte det passade sig. Avslutade med att lägga dit lite gräs,blommor och några fjärilar där jag tyckte det passade med hjälp av ”Brush tool” Vald ”Special effect brush”.
Efter det var jag nöjd med bilden och slog ihop lagerna och gjorde allt till en jpeg-bild. För allas intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar